اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

سالانه 9 میلیون جفت کفش در هیدج تولید می‌شود

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان از تولید سالانه 9 میلیون جفت کفش در هیدج خبر داد و گفت: امیدواریم در آینده این آمار افزایش یابد.

سالانه 9 میلیون جفت کفش در هیدج تولید می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ایرج احمدی در نشست شورای راهبری خوشه چاقوی زنجان اظهار کرد: توسعه فعالیت‌های خوشه‌ای در جوامع امروزی امری مرسوم و مطلوب است و استقبال از این موضوع توسط کشورهای مختلف بیانگر اهمیت آن است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان هند را یکی از کشورهای پیشرو در توسعه فعالیت‌های خوشه‌ای اعلام کرد و گفت: در کشور ما نیز طی چند سال اخیر این موضوع آغاز شده و در سال 90 طبق نقشه فراگیری که از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تهیه شده است.

وی با اشاره به اینکه 9 صنعت در استان زنجان به عنوان صنایع دارای ظرفیت توسعه خوشه‌ای تعریف شد، افزود: صنایع روی، فرش، کفش هیدج، چاقو، مس، ملیله، چاقو، کشمش و توریسم ظرفیت‌های خوشه‌ای استان است.

احمدی با اشاره به اینکه نقشه فراگیر توسعه خوشه‌های صنعتی استان در حال به روزرسانی است، اضافه کرد: در همین راستا طبق تفاهم‌نامه منعقده با جهاد دانشگاهی استان زنجان، توسعه خوشه صنعت روی آغاز شد که پس از انجام مطالعات شناختی، طبق تشخیص عامل توسعه، ادامه کار بنا بر دلایلی متوقف شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان همچنین به تشریح فعالیت خوشه فرش زنجان اشاره کرد و گفت: این صنعت که بیش از 40 هزار بافنده داشت با همکاری ذی‌نفعان و همچنین تعاونی‌های بافندگان فرش به نتایج مطلوبی دست یافت.

وی با اشاره به اینکه بیش از 50 درصد برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این خوشه عملیاتی و موفقیت‌آمیز بود، تصریح کرد: در حال حاضر نیز ذی‌نفعان فرش فعالیت مطلوبی در استان دارند.

احمدی در ادامه به فعالیت خوشه کفش هیدج اشاره کرد و گفت: این خوشه یکی از خوشه‌های موفق کشور است که به علت موفقیت آن نخستین سایت تخصصی کارگاهی ایجاد و در حال حاضر سالانه 9 میلیون جفت کفش توسط صنعتگران این شهر تولید می‌شود که امیدوارم با تمهیدات صورت گرفته این رقم در سال‌های آینده افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان در ادامه به بحث صنعت چاقو به عنوان یکی از خوشه‌های فعال استان اشاره کرد و افزود: با توجه به مشکلات به وجود آمده در کشور در زمینه تولید و فروش چاقو  این صنعت نیاز به حمایت دارد، از همین رو ما بحث تشکیل خوشه چاقوی زنجان را در اولویت قرار داده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه امروز تأمین مواد اولیه و افزایش قیمت تمام شده مهم‌ترین مشکل فعالان صنعت چاقو است، تصریح کرد:  ضعف در بسته‌بندی صنایع دستی یکی از مهم‌ترین مشکلات این حوزه است و اقدامات مناسبی در این زمینه صورت نگرفته است و تا بحث بسته‌بندی در صنایع دستی به ویژه صنعت چاقوسازی سر و سامان نگیرد، نمی‌توان شاهد رشد و توسعه آن بود. 

احمدی با بیان اینکه برای افزایش بهره‌وری و کیفیت ضروری است؛ فعالان این عرصه نسبت به به روز رسانی ماشین‌آلات و استفاده از تکنولوژی جدید اقدام کنند، گفت: عامل توسعه خوشه وظیفه دارد، با تیم سازی مناسب و استفاده از ظرفیت نخبگان نسبت به حساس‌سازی ذی‌نفعان اقدام و با ترمیم نقاط ضعف، برنامه‌های پیش‌بینی شده خود در این زمینه را به سرانجام برساند. 

انتهای پیام/73005/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول